Sağlık

Vücudunuzda Yağ Birikiminin Nedenleri ve Yapabileceğiniz Egzersizler

Yağ dokuları vücudunuzun bazı bölgelerinde birikmiş olabilir. Örneğin kolunuz sarkıyor ya da ne kadar spor yaparsanız yapın karnınız erimez… Bunun nedeni vücudunuzun makul bölgelerinde biriken yağ dokularının direnç göstermesidir. Bu yağlar sağlığınız hakkında ipuçları verir ve bazı anlamları vardır. Bakalım vücudunuzdaki yağlar sağlığınız hakkında neler söylüyor!

1. Kalça

Kalça bölgesi de yağlanma için en uygun bölgelerden biridir. Bu bölgedeki yağlanmanın temel nedeni genetik olsa da fazla gluten tüketimi ya da yetersiz spor gibi faktörler de bu bölgede yağ birikmesine neden olabilir.

Kalça bölgesini inceltmek için yapabileceğiniz bazı egzersizler;

Squat kalça bölgesini eriten en etkili egzersizlerden biridir. Aynı zamanda kalçalarınızı şekillendirmek için de bu egzersiz yapılabilir. Squat hareketini gerçeğe dönüştürmek için dikkat etmeniz gereken nokta, ayaklarınızı omuz genişliğinde açıp sırtınızı dik tutarken öne doğru eğilmenizdir. Daha etkili bir squat için terazi ile çalışmayı da deneyebilirsiniz.

Geri tepme eğitimi, kalçaları sıkılaştırmaya ve şekillendirmeye yardımcı olur.

Uygulaması da oldukça kolay olan bu egzersizi yapabilmek için bacaklarınızı 90 derece bükmeye ve sırtınızı dik tutmaya özen göstermelisiniz. Sağ ve sol bacaklarınızı tek tek çalıştırabilir, set sayısını kendi kondisyonunuza göre ayarlayabilirsiniz.

2. Alt sırt ve bel

Belinizde veya bel bölgenizde yağ birikimi varsa bu yetersiz protein tükettiğinizin bir göstergesi olabilir. İşlenmiş gıdaların ve karbonhidratların aynı anda aşırı tüketilmesi bel bölgesinde yağlanmaya neden olur.

Bel ve bel bölgenizi inceltmek için yapabileceğiniz bazı egzersizler;

En etkili sırt egzersizlerinden biri de bent over row’dur. Bu egzersiz sırt, omuz, kanat, bel ve üst bacak kaslarını çalıştırır ve zayıflamanıza yardımcı olur. Eğitim bir yük ile gerçekleştirilir. Egzersizi yaparken kalçanızı dışarı çıkarmanız ve dizlerinizi bükmeniz gerekir. Ardından tartıyı elinizde omuz genişliğinde tutmalı ve sırtınızı dik tutarak yükü kendinize doğru çekmelisiniz.

Sırt, karın ve bel bölgenizi güçlendirmek ve inceltmek için Superman eğitimi uygulanabilir.

Herhangi bir ekipman gerektirmeyen bu antrenmanı yaparken gergin bir duruma girmek için yere yüzüstü uzanmanız ve kollarınızı öne doğru esnetmeniz gerekiyor. Daha sonra karın bölgenizin yere değmesini sağlamalı, kollarınızı ve bacaklarınızı yukarı kaldırmalısınız. 2 saniye boyunca bire bir pozisyonda tuttuktan sonra bu hareketi istediğiniz kadar tekrarlayabilirsiniz.

3. Karın

Karın bölgesi yağ dokularının en sık biriktiği bölgelerden biridir. Karın bölgesinde biriken yağ dokularına karın içi yağ denir. Bu bölgedeki yağlar karaciğer, kalp, böbrek gibi birçok değerli organı sarar ve yeterli egzersiz yapılmadığında bu yağlar hızla kendini göstermeye başlar. Karın yağı, metabolizmanızın düşük olduğunu veya hormonlarınızın dengesiz olduğunu gösterebilir.

Karın bölgenizi inceltmek için yapabileceğiniz bazı egzersizler;

Plank hareketi karın bölgesini inceltmek için uygulanabilecek en etkili egzersizlerden biridir. Bu egzersiz karın ve kalça kaslarını çalıştırır. Bu harekette dirsekleriniz 90 derece açıyla yerleştirilmeli ve vücudunuz yere paralel olmalıdır. Gerçek formda pozisyon aldıktan sonra aynı formda en az 30 saniye bekleyerek bu antrenmanı gerçekleştirebilirsiniz.

Bacak kaldırma karın kaslarını çok etkili bir şekilde çalıştırır.

Bu egzersizi uygulamak için sırt üstü uzanmanız ve ellerinizle sabit bir nesneye tutunmanız gerekir. Ardından bacaklarınızı yakın konumda tutun ve yukarı kaldırın. Ayağınızı kaldırdıktan sonra yavaşça aşağı indirin. Egzersizi istediğiniz kadar tekrarlayabilirsiniz.

4. Üst kol

Kolların üst kısmında biriken yağlar hormon dengesizliğinin bir işareti olabilir. Yani hormonal bir ilaç kullanıyorsanız üst kol bölgenizde yağlanma görebilirsiniz. Aynı zamanda menopoz döneminde üst kol bölgesinde yağ birikimi de sıklıkla görülebilmektedir.

Üst kol bölgesini inceltmek için yapabileceğiniz bazı egzersizler;

Bu antrenmanı bir tabak bandı veya esnek bir ip ile yapabilirsiniz. Antrenmanı gerçekleştirmek için bacaklarınızı omuz hizasında açtıktan sonra dik durmalı ve plak bandını ayaklarınızın altına almalısınız. Ardından kollarınızı yanlara doğru açın ve bandın gerinmesine izin verin. Bu hareketi istediğiniz kadar tekrarlayarak üst kol bölgenizi inceltebilirsiniz.

Sadece bir tartıya ihtiyaç duyacağınız bu çalışma, üst kol bölgenizi inceltmek için kullanabileceğiniz etkili hareketlerden biridir.

Egzersizi yapmak için, tartıyı başınızın üzerine kaldırmanız ve hatasız bir şekilde yarım formda sırtınıza indirmeniz gerekir. Sağ ve sol kol için ayrı ayrı uygulayabileceğiniz bu antrenmanın tekrar sayısını kendi durumunuza göre belirleyebilirsiniz.

savurajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu